Thursday, September 26, 2013

Tips memakai pakaian bagi orang gemuk,

Tips memakai pakaian bagi orang gemuk.
Suka saya katakan, saya suka panggil orang gemuk sebagai "plus size" atau "curvy" lebih cantik dan sesuai.

Ada banyak cara yang boleh dilakukan agar tubuh yang mempunyai lebihan lemak, gendut atau "curvy" itu kelihatan ramping. Mungkin ada yang berdiet dan sanggup berlapar dalam menjadikan b
adan menjadi lebih kurus, kelihatan lebih kurus dan cantik.
Namun masih ada cara yang lebih praktikal dan hanya sekelip mata, iaitu dengan melihat pakaian atau baju yang kita kenakan.

Adakah ia bersesuaian?


Berikut ini beberapa cara agar tubuh kelihatan ramping dan langsing walaupun mempunyai badan yang gemuk "plus size" atau "curvy"


Skirt Pensil

Skirt pensil adalah bawahan yang boleh membuat bentuk tubuh apa pun kelihatan bagus. Ia juga boleh dipakai ke pejabat , untuk pergi bercanda atau berpesta .

Hitam adalah warna yang serba boleh, tapi jika ingin terlihat berbeza pilihlah skirt pensil warna terang seperti merah.





Blazer


Blazer membuat penampilan polos anda kelihatan lebih bergaya. 

Potongan blazer yang berlekuk di bahagian pinggang akan membuat kesan ramping, dan potongan blazer lurus layaknya seperti lelaki juga boleh menutupi tubuh besar anda.




Mengikat pinggang besar



















Ikatkan di pinggang , kesannya adalah pinggang yang terlihat ramping dan pinggul yang yang menggoda. Pilihlah tali pinggang berwarna berbeza untuk membuat busana polos anda kelihatan lebih menarik.




Pakaian yang padan di badan




























Tidak terlalu ketat , tidak terlalu longgar. Panjangnya melepasi lutut anda atau labuh. Gaun model ini adalah pilihan yang paling selamat untuk membuat tubuh terlihat ramping. Pilihlah pakaian yang mempunyai hiasan di bahagian leher agar perhatian jatuh ke wajah anda, dan jangan takut memilih warna -warna cerah.



Mungkin bagi yang bertudung, memilih tudung yang sesuai dan lebih menarik dapat fokus kepada bahagian atas, muka dan mengelakkan dari melihat bahagian bawah.




Seluar jeans yang padan

http://www.gorgeautiful.com


Tak ada salahnya mengeluarkan wang lebih untuk sepasang seluar jeans yang mahal, asalkan potongannya sesuai dan padan di badan anda. Jeans adalah modal utama yang harus dimiliki jika kita ingin terlihat ramping. Pilih yang bahannya lentur ( stretch ) dan memeluk lekukan tubuh anda dengan baik. Warna gelap lebih baik, kerana boleh digunakan di acara santai maupun formal.
http://www.gorgeautiful.com


Busana warna senada

" Penggunaan warna senada dari atas sampai bawah adalah cara yang bergaya dan timeless untuk membuat tubuh kelihatan lebih panjang ," ungkap Nichole Chavez , fashion stylist untuk Rachel Bilson , Scarlett Johansson , dan Catherine Zeta- Jones. 


Menggunakan busana dalam satu warna yang hampir sama ( monokrom ) tidak akan menarik pandangan orang lain ke salah satu bahagian tubuh anda. Sebaliknya , warna senada akan mencipta siluet tubuh yang lebih ramping.


kamishade.com
Semoga tips-tips ini dapat membantu kita semua.
.
#elegantlysnuus #pakaianoranggemuk +plussize

.



No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...